Το έργο επιδιώκει αρχικά να προσφέρει ένα πολύτιμο εργαλείο για την κατανόηση και την εμβάθυνση πάνω στην ιστορία και εξέλιξη της σύγχρονης τέχνης. Στο πλαίσιο αυτό, προτείνεται ο σχεδιασμός και ανάπτυξη μίας νέας 3D εικονικής περιήγησης που θα παρέχει τη δυνατότητα συμμετοχικής και βιωματικής πλοήγησης στο χώρο και το χρόνο. Ξεναγοί και συνοδοιπόροι σε αυτή την «περιπέτεια» θα είναι κατάλληλα σχεδιασμένοι ψηφιακοί χαρακτήρες (animated avatars), οι οποίοι θα συμπαρασύρουν τους επισκέπτες σε ένα ταξίδι για την κατανόηση και εμβάθυνση πάνω στην ιστορία και την εξέλιξη της σύγχρονης τέχνης, με άξονα την Ελληνική εικαστική σκηνή, τους Έλληνες δημιουργούς που δραστηριοποιήθηκαν εντός και εκτός συνόρων, καθώς και τις επιδράσεις που διαμόρφωσαν την πορεία τους.
Οι εξειδικευμένοι μουσειοπαιδαγωγοί του ΜΟΜus θα συντονίζουν και θα έχουν τη δυνατότητα να κατευθύνουν δυναμικά την περιήγηση και να μεταβάλλουν σε πραγματικό χρόνο την εικονική ξενάγηση, προσαρμόζοντας την στις ιδιαίτερες απαιτήσεις και χαρακτηριστικά του συμμετέχοντος κοινού για να ελκύουν το ενδιαφέρον στο μέγιστο δυνατό βαθμό. Συνδυάζοντας τα διδακτικά αντικείμενα της γεωγραφίας, της ιστορίας και της καλλιτεχνικής εκπαίδευσης, οι επισκέπτες θα περιηγούνται ευχάριστα και δημιουργικά ανά την υφήλιο ανακαλύπτοντας τον πολιτισμό της μοντέρνας και σύγχρονης εποχής και τον τρόπο με τον οποίο αυτός επίδρασε στην εγχώρια καλλιτεχνική δραστηριότητα αλλά και στην ελληνική κοινωνία γενικότερα.
Ξεκινώντας από το Παρίσι των αρχών του 20ού αιώνα, όπου θα έρχονται σε επαφή με τον κυβισμό στις πλαστικές τέχνες, θα μεταβαίνουν στη Ρώμη για μια συνάντηση με τους Φουτουριστές και στη Μόσχα για να γνωρίσουν τη Ρωσική Πρωτοπορία και τις καινοτόμες εξελίξεις στο θέατρο, τον κινηματογράφο, τα εικαστικά και την αρχιτεκτονική, επιστρέφοντας στη χώρα μας για να ανακαλύψουν τα γεγονότα-ορόσημα της άνθησης της σύγχρονης τέχνης στην Ελλάδα.
Θα αναδειχθεί το έργο σημαντικών μορφών της σύγχρονης ελληνικής τέχνης όπως ο Νίκος Κεσσανλής, ο Βλάσης Κανιάρης, ο Στήβεν Αντωνάκος, ο Γιάννης Ψυχοπαίδης, ο Λουκάς Σαμαράς, η Χρύσα Ρωμανού, ο Γιάννης Γαίτης, ο Γιάννης Κουνέλης, η Λήδα Παπακωνσταντίνου, η Χρύσα (Βαρδέα), η Αθηνά Τάχα και η συμβολή τους στη διεθνή καλλιτεχνική σκηνή κυρίως μέσα από τα κινήματα της Άρτε Πόβερα, της Ποπ Αρτ, του κριτικού ρεαλισμού, των εγκαταστάσεων και της περφόρμανς.
Μέσα από την τέχνη θα ανακαλύπτουν επίσης πτυχές του αστικού πολιτισμού και της καθημερινής ζωής των κατοίκων στις μεγαλουπόλεις για να εντοπίσουν τις ιδιαιτερότητες, τις συγκλίσεις και τις αποκλίσεις σε κάθε τόπο και σε σχέση με την ελληνική πραγματικότητα. Η Νέα Υόρκη, το Μιλάνο, η Αθήνα, το Λονδίνο, το Τόκιο, το Ρίο ντε Τζανέιρο, η Κωνσταντινούπολη και το Λάγος θα ενταχθούν επίσης στις μεταπολεμικές παγκόσμιες διαδρομές της τέχνης, του design, της πολεοδομίας, της ποπ κουλτούρας, της μόδας και των μεγάλων μουσείων.
Στόχος αυτής της περιήγησης είναι να ανακαλύψει ο επισκέπτης με βιωματικό τρόπο την επίδραση της τέχνης στη διαμόρφωση του τρόπου ζωής και του ευρύτερου πολιτισμικού περιβάλλοντος, καθώς και να αποκτήσει με εύληπτα και φιλικά μέσα μία συνολική αντίληψη για τα βασικά στάδια των νεότερων εξελίξεων στην τέχνη και τον αστικό πολιτισμό, όπως αυτός βιώνεται πλέον στη σύγχρονη καθημερινότητα.
Μέσω των προτεινόμενων δράσεων, επιδιώκεται επιπλέον η ανάδειξη της έννοιας της πολιτιστικής ταυτότητας, η ανάπτυξη της πολιτισμικής συνείδησης κι έκφρασης στην κοινωνία, καθώς και η ευαισθητοποίηση του κοινού σε θέματα γενικότερης προστασίας της πολιτιστικής κληρονομιάς.
Η προτεινόμενη 3Δ εικονική περιήγηση θα προσαρμοστεί επίσης κατάλληλα για να εγκατασταθεί και σε εξοπλισμό που θα αξιοποιεί γυαλιά εικονικής πραγματικότητας (VR headsets), ώστε να λειτουργήσει ως φορητό εργαστήριο προβολής και ανάδειξης της σύγχρονης τέχνης. Με αυτόν τον τρόπο, θα είναι εύκολη η μεταφορά του και η επίδειξη και σε απομακρυσμένους από τους φορείς πολιτισμού χώρους, όπως σχολεία, ακαδημαϊκά ιδρύματα, συλλόγους (πχ. ΑΜΕΑ) ή ακόμα και φυλακές, αυξάνοντας ακόμα περισσότερο το κοινό το οποίο θα δύναται να προσεγγιστεί.
Στοχεύοντας ευρύτερα και επιδιώκοντας να λειτουργήσει επιπλέον ως εργαστήρι εικαστικής παραγωγής και ανάδειξης της σύγχρονης καλλιτεχνικής δημιουργίας, το 2gether θα παρέχει βήμα και θα ενθαρρύνει τους νέους και αναδυόμενους δημιουργούς για να προβάλλουν το έργο τους. Αυτό θα επιτευχθεί μέσω ενός καινοτόμου πλαισίου πληθοπορισμού που θα επιτρέπει από τη μία την προβολή, σε ψηφιακή μορφή, των καλλιτεχνικών τους δημιουργιών, έργων τέχνης κλπ. αλλά και τη συμμετοχή του κοινού και το σχολιασμό σε πραγματικό χρόνο από άλλα άτομα, διαδίδοντας με αυτόν τον τρόπο τις εντυπώσεις τους από στόμα σε στόμα και βοηθώντας την ανάδειξη νέων καλλιτεχνών.
Αξιοποιώντας τη συγκεκριμένη δυνατότητα συνεισφοράς από τους χρήστες πλούσιου πολιτιστικού περιεχομένου σχετιζόμενου με τη σύγχρονη τέχνη, η προαναφερθείσα εικονική περιήγηση θα δύναται να επεκτείνεται και στο σήμερα αλλά και στο μέλλον, μέσω κατάλληλου διαχειριστικού περιβάλλοντος που θα αναπτυχθεί, παρουσιάζοντας αναδυόμενους καλλιτέχνες και σύγχρονους Έλληνες εικαστικούς που θα επιλέγουν να προβάλλουν το έργο τους μέσω του 2gether.
Αξίζει τέλος να τονιστεί ότι για να καταστεί δυνατή η εφαρμογή του πληθοπορισμού, αλλά και η διαχείριση διαφορετικού τύπου πολυμεσικών δεδομένων που αφορούν ψηφιακά στοιχεία πολιτισμικής κληρονομιάς (καθώς και των μεταδεδομένων τους), θα υλοποιηθεί ένας μηχανισμός γεφύρωσης δεδομένων για την εξασφάλιση της διαλειτουργικότητας που θα ανταποκρίνεται στα υπάρχοντα διαδεδομένα πρότυπα. Με αυτόν τον τρόπο, θα καθίσταται δυνατή η ανταλλαγή δεδομένων με ανοικτό και αποδοτικό τρόπο.
Βασικό αντικείμενο του προτεινόμενου έργου είναι η ανάδειξη και διάδοση της πολιτιστικής μας κληρονομιάς και της σύγχρονης τέχνης ειδικότερα, μέσω της ενεργής συμμετοχής των πολιτών, αξιοποιώντας τεχνολογίες αιχμής. Το 2gether στοχεύει στην ανάπτυξη ενός καινοτόμου εννοιολογικού και τεχνολογικού πλαισίου για την προώθηση της πρόσβασης και της επαναχρησιμοποίησης ψηφιακών πόρων, ενθαρρύνοντας την ενεργή συμμετοχή και συνεισφορά του κοινού και χρησιμοποιώντας μια καινοτόμο, συνεργατική και συλλογική πολιτιστική εμπειρία σε πραγματικό χρόνο. Η συγκεκριμένη διαδικασία θα επικυρώνεται μέσω προηγμένων μοντέλων αξιοπιστίας των χρηστών, τα οποία θα είναι πλήρως ενσωματωμένα σε μια υποδομή υποστήριξης βασισμένης σε υπολογιστικό νέφος.
Η αρχιτεκτονική του έργου, όπως απεικονίζεται και στην παρακάτω εικόνα, βασίζεται κυρίως σε δύο στοιχεία: (α) στις τεχνικές πληθοπορισμού που επιτρέπουν τη συλλογή δεδομένων που παράγονται από τον χρήστη και τη διάδοσή τους μεταξύ ενός δικτύου χρηστών και εμπειρογνωμόνων, και (β) στις τεχνικές εικονικής πραγματικότητας που επιτρέπουν τη δημιουργία ενός βιωματικού εργαστηρίου για την περιήγηση στην ιστορία και εξέλιξη της σύγχρονης τέχνης. Τέλος, ιδιαίτερη βαρύτητα θα έχει η ανάπτυξη κατάλληλων σεναρίων περιήγησης για τη βέλτιστη αξιοποίηση του πλούσιου διαθέσιμου πολιτιστικού περιεχομένου.
Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για την σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookies που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
Τα cookies που δεν είναι απαραίτητα για τη λειτουργία του ιστότοπου και χρησιμοποιούνται ειδικά για τη συλλογή προσωπικών δεδομένων χρήστη μέσω τρίτων όπως web analytics, διαφημίσεις κ.α., χαρακτηρίζονται ως μη απαραίτητα cookies. Είναι υποχρεωτικό να εξασφαλιστεί η συγκατάθεση του χρήστη πριν από την χρήση αυτών των cookies.